Huset med de mange muligheder

Ungdomshuset bruges af unge i alderen 14-29 år, der kommer i Caféen, i klubber og foreninger, deltager i undervisning, bruger projektkuvøser og værksteder, får rådgivning og laver deres egne projekter. Det meste i Ungdomshuset bygger på unges initiativ og energi, og du kan få hjælp til at gøre ideer til virkelighed.

Huskontoret 

Telefon: 63 75 68 20
Huskontoret er steder hvor man kan finde alt information omkring huset og dets bruger. Hvis huskontoret ikke kan svare på et spørgsmålet så ved de hvem man skal spørge. Uden for Huskontorets åbningstider har faste brugere nøgler og kan frit komme i huset. Ungdomshuset rummer mange forskellige aktiviteter og faciliteter, der benyttes af rigtig mange til et utal af formål.
Åbningstider: mandag til torsdag kl. 8.00-22.00, fredag kl. 8.00-14.00 og lørdag kl.10.00-16.00.

Ungdomshusets leder er Karsten Damgaard
Tlf.: 63 75 68 21
E-mail: kada@(if you can see this please update your browser)odense.dk

Foreninger

Den største brugergruppe i Ungdomshuset er foreningerne, der er meget bredt repræsenteret: F.eks japansk populærkultur, Skate, Skak, Fødevarerfælleskabet, Valkyrien, Basketball, Speedcubing, rollespilsforeninger og mange flere.

Organisationer

En række organisationer har lokaler i Ungdomshuset eller er faste brugere som Ungdommens Røde Kors, Erhvervsskolernes Elev Organisation, Danske Gymnasieelevers Sammenslutning og UUO, der hjælper unge med at finde vejen til uddannelse. I Samtalegrupper for Unge mødes unge med ligesindede. Unge for Ligeværd, UFL, har klubaktiviteter. Huset bruges til møder for humanitære organisationer som Red Barnet Ungdom, CISV Fyn, AIESEC, Erasmus, Karambenor og Care. Politiske organisationer som Liberal Alliances Ungdom og Internationale Socialisters Ungdom holder også møder i Ungdomshuset.

Læs mere i brochuren s42-43 og på www.ungdomshusetodense.dk/






Mal i Virtual Reality og byg det periodiske system system i neon akryl 

Martin og Karsten fra Computer Clubhouse deltog i almenpædagoisk temadag om 'Robotteknologier i de naturvidenskablige fag i gymnasiet'. Temadagen blev afviklet i HCA Airport og der var 17 gymnaiser repræsenteret.

Computer Clubhouse havde en stand med Virtual reality tema og viste bl.a HTC Vive og Tilt Brush frem for den nysgerrige gruppe af gymnasielærerer.

PiskelApp - gratis online tool til 8Bit animation 

I computer clubhouse / TechSpace er de gået igang med  at afsøge spændende værktøjer de unge selv kan bruge på deres ipad eller computer uden at skulle have penge op ad lommen.

Piskel app bruger man til at lave sine egne gif animation eller at lave grafik til 2D spil og det er nemt og hurtigt at komme igang. læs mere på piskelapp.com

Computer Clubhouse bygger nye MakerSpaces op flere steder.

Makerbevægelsen er over danmark og derfor er der bud efter os mange steder.

Vi er pt. ved at opbygge NG MakerSpace på Nyborg Gymnasium hvilket er en stor succes indtil videre, vi har noget lignende samarbejde igang i Aarslev og flere udgaver af vores MakerSpace model på vej rundt omkring på skoler og gymnasier på fyn.

 

NG MakerSpace bliver modelen for fremtidigt maker-samarbejde med gymnasierne - der har vi en hel flok entusiastiske gymnasielærere der hjælper os med at implementere makerbevægelsen i undervisningen.

En gruppe af elever fra NG og Computer Clubhouse arbejder pt. på et projekt der i en virtuel udgave af NG Campus bruger det bedste fra henholdsvis computerspil og film.

således har de allerede bygget en brugbar 3D model af det færdige campus og er ved at bygge de forskellige undervisere

se mere her :

https://youtu.be/POllml_3Iec

 

Mere info:

Martin Lilliendal Hansen

MA Interaction Design 

MLH1407 / COMPUTER CLUBHOUSE

phone: +45 25461427

www: www.mlh1407.com

mail: mlh1407@(if you can see this please update your browser)gmail.com